In January 2015 Citizenship and Immigration Canada, opened the Express Entry application. The system- which represents a major shift in the way Canada selects receives and processes certain permanent residence applications within the economic immigration stream- actively and purposefully issues invitation to apply to citizenship to candidates who are best positioned for economic success in Canada.

The program ushered in many improvements to Canadian immigration, including quicker processing times, greater accessibility to applicants from a wider variety of different fields, and a greater focus on the quality of applications. The one main drawback of the new program, uncertainty, is unavoidable in the application process for any immigration program and appears to be outweighed by all of the potential benefits that the program will create for applicants and Canadian employers.

 

في يناير 2015، فتح تطبيق دخول اكسبرس. هذا النظام الذي يمثل تحولا كبيرا في الطريقة التي تختارها كندا ويتلقى بعض طلبات اإلقامة الدائمة ضمن مجرى الهجرة االقتصادية، ويوجه بشكل هادف الدعوة إلى تطبيق الجنسية على المرشحين الذين هم في وضع أفضل للنجاح االقتصادي في كندا.البرنامج بشرت في العديد من التحسينات على الهجرة الكندية، بما في ذلك أسرع وقت المعالجة، وزيادة إمكانية الوصول إلى المتقدمين من مجموعة واسعة من مختلف المجالات، وزيادة التركيز على نوعية التطبيقات. العيب الرئيسي الوحيد للبرنامج الجديد، عدم اليقين، أمر لا مفر منه في عملية تقديم الطلبات لأي برنامج للهجرة ويبدو أنه تفوقه كل الفوائد المحتملة التي سيخلقها البرنامج للمتقدمين وأصحاب العمل الكنديين.